O.B.Wiik har varit fast partner till Vasaloppet i över 10 år. Vi finns också där när det traditionella loppet fyller 100 år!

Ett traditionellt lopp
Vasaloppet är något de flesta i Norden har en relation till, oavsett om du är en av de 1,6 miljoner som har deltagit själva, eller från en bekväm soffhörna. Skidåkarna tar sig den 90 km långa vägen genom skogen från Sälen till Mora. Och vi levererar lösningar vid starten, Oxberg och vid målområdet.

Att skapa en mötesplats
Huvudfokus i Vasaloppet är naturligtvis själva loppet men ska det bli succé krävs det lite mer. Ninni Bäckström, som är kund- och sponsoransvarig för Vasaloppet, berättar hur O.B.Wiik hjälper till att sätta ramarna kring loppet.
– O.B.Wiik hjälper oss att skapa mötesplatser, genom att sätta upp en rad olika tältlösningar. De är med och utvecklar våra evenemang och vi kan lita på att de skapar den rätta lösningen för oss.

Många förändringar, stabilt partnerskap
Att ha en långsiktig partner är värdefullt för båda parter. Ju mer man känner varandra, desto mer vet man vad den andra parten behöver. För Vasaloppets del har det särskilt varit fallet de senaste åren med pandemier och oförutsägbarhet.
– I år kan vi till exempel inte vara på den plats vi brukar på grund av ett stort infrastrukturprojekt i Mora. Därför behöver vi hålla oss till ett mindre område än vanligt. Då hjälper O.B.Wiik oss att hitta lösningar även i det trängre utrymmet, avslutar Ninni.

Vi gratulerar 100-åringen på årsdagen, och ser med glädje mot framtida samarbeten!

Vi levererar detta: